Mobiiliparkki

Yhteystiedot: Kerttu Vali, Pajamäenkatu 14, 48600 Kotka email: mobiiliparkki@victoriamedia.fi

DNA ottaa DNA Welhon asennus- ja viankorjaustyöt osaksi omaa liiketoimintaansa

DNA kasvaa yli 20 henkilöllä, kun DNA Welhon palveluiden asennus- ja viankorjaustoiminta siirtyy hoidettavaksi kokonaan DNA:n omassa organisaatiossa. Kuluneen syksyn aikana DNA on jo palkannut joukon uusia asentajia ja rekrytoinnit jatkuvat edelleen eri puolella Suomea.

Useimmat asennukset ja viankorjaukset on tähän asti hoidettu ulkoisten kumppanien kanssa. DNA Welhon palveluita eli kiinteää laajakaistaa ja kaapeli-tv-palveluita koskeva muutos on luontevaa jatkoa DNA:n viimeaikaisille omaa asiakasrajapintaa laajentaville toimenpiteille.

– Welho-kaupan yhteydessä vuonna 2010 DNA:lle tuli vahvaa omaa kaapelitelevisio- ja laajakaistaliittymien asennus- ja viankorjausosaamista pääkaupunkisedulle. Tähän asti nämä työt hoidettiin kuitenkin muualla Suomessa kumppaneiden toimesta, kertoo DNA:n tuotantojohtaja Antti Jokinen.

DNA Welho -asentajien palkkaamiseen ei liity minkään kumppanisopimuksen irtisanomista eikä liikkeenluovutusta tai muita yritysten välisiä sopimuksia. Kaikki palkattavat asentajat on tavoitteena saada aloittamaan työnsä tämän vuoden aikana.

Edellisen kerran DNA laajensi asiakasrajapintaansa kesäkuussa liikkeenluovutuksella, jonka yhteydessä 470 DNA:n asiakaspalvelua ulkoistettuna hoitanutta henkilöä siirtyi GoExcellentistä DNA:n palvelukseen.

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2011 oli 728 miljoonaa euroa ja liikevoitto 51 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

Kansainvälinen laatuselvitys: Kaksi kolmesta yrityksestä ei testaa mobiilisovelluksia riittävästi

Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja tarjoava Capgemini ja ohjelmistotestaukseen keskittyvä Sogeti ovat julkistaneet neljännen vuotuisen laatuselvityksensä, World Quality Reportinˡ. HP:n kanssa yhteistyössä toteutettu selvitys paljastaa, että organisaatioilla on haasteita hallita mobiilia aikakauttamme. Vasta kolmannes (31 %) haastatelluista organisaatioista testaa virallisesti mobiilisovelluksensa. Pohjoismaissa luku on korkeampi, 38 prosenttia. Kun organisaatiot suorittavat mobiilia laadunvarmistusta keskittyvät ne ensisijaisesti suorituskykyyn (64 %) ja toiminnallisuuteen (48 %). Vain 18 prosenttia organisaatioista keskittyy tietoturvaan. Vielä huolestuttavampaa on, että testaavat organisaatiot eivät kykene ratkomaan digitalisoitumisen tuomia uusia haasteita, koska niiltä puuttuvat oikeat resurssit, työkalut ja metodit. Ohjelmistosovellusten laadun testaaminen ei kuitenkaan ole ollut koskaan aiemmin yhtä kriittistä organisaation maineelle ja toiminnalle.

Laatuselvityksen mukaan suurimmalle osalle organisaatioista (51 %) ohjelmistotestaaminen on sisäinen toiminto. Vasta 13 prosenttia on ulkoistanut testauksen ulkopuoliselle toimittajalle. Selvityksen pohjoismaiset vastaajat Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta kertovat, että tällä hetkellä suurimmat investoinnit testaukseen tehdään olemassa oleviin testaustyökaluihin sekä ulkoistettuihin resursseihin. Painopiste kuitenkin muuttuu vuoteen 2015 mennessä, jolloin investoinnit osoitetaan uusiin testaustyökaluihin ja sisäisiin testausresursseihin.

Selvitys osoittaa, että organisaatiot ovat epävarmoja oman laadunvarmistuksensa suhteen. Organisaatioilla, jotka hoitavat testauksen itse, on haasteita pitää sisäinen laadunvarmistuksensa ajan tasalla teknologian kehittymisen myötä. Yli puolet vastaajista (59 %) kuvailee sisäisen laadunvarmistustiiminsä osaamista viimeisimmistä testaustyökaluista ja -teknologioista ainoastaan ”keskinkertaiseksi”. Kaksi kolmesta vastaajasta myöntää, ettei heillä ole oikeita työvälineitä testata mobiilisovelluksia, ja kolmannekselta puuttuvat asianmukaiset testauskäytännöt ja -prosessit (34 %) sekä tarvittava asiantuntijakokemus (29 %).

”Johdonmukaisista ja luotettavista ohjelmistosovelluksista on tullut kriittisiä monien organisaatioiden toiminnalle”, sanoo Michel de Meijer, Global Service Line Testing Lead, Capgemini Group. ”Silti nähtävissä on yritysten luottamuksen puute omaan, sisäiseen kykyyn tarkkailla ja testata ohjelmistojensa laatua – erityisesti kun kyse on mobiilisovelluksista. Tuhannet työntekijät ja joskus jopa miljoonat asiakkaat odottavat pääsevänsä kansainvälisen yrityksen palveluihin käsiksi mistä ja milloin tahansa, millä tahansa mobiililaitteella. Laadunvarmistustiimien tulisi kriittisesti arvioida omat, integroidut testausstrategiansa, jotka kattavat sekä perinteiset että uudet mobiilisovellukset, jotta he pystyvät täyttämään käyttäjien odotukset.”

Selvitys valottaa myös pilvipalveluiden vaikutusta testaukseen ja laadunvarmistukseen. Liki neljännestä (22 %) haastateltujen organisaatioiden sovelluksista hallitaan pilvestä, ja osuuden odotetaan nousevan 32 prosenttiin vuoteen 2015 mennessä. Tämän seurauksena pilvipalveluiden testaaminen kasvaa merkittävästi, kun laadunvarmistuksen ammattilaiset omaksuvat pilven testausalustana. Nyt reilu neljännes (28 %) testauksesta tapahtuu pilviympäristössä, mutta osuuden odotetaan nousevan 39 prosenttiin vuoteen 2015 mennessä. Vain 4 prosenttia organisaatioista uskoo, että ne eivät tule hyödyntämään pilvipalveluita laadunvarmistukseen seuraavan kolmen vuoden aikana. Vielä kaksi vuotta sitten vastaava luku oli 31 prosenttia.

Vaikka organisaatiot pyrkivät leikkaamaan kustannuksia ja lyhentämään markkinoilletuloaikaa aikoo 42 prosenttia vastaajista kasvattaa laadunvarmistusbudjettiaan viime vuodesta. Vain 11 prosenttia vastaajista aikoo leikata sitä. Valtaosa vastaajista (53 %) odottaa laadunvarmistusbudjettinsa kasvavan vuoteen 2015 mennessä, kun 18 prosenttia uskoo sen laskevan.

Selvityksen mukaan keskitetyt laadunvarmistuskeskukset (Testing Centers of Excellent, TCOE) ovat vahvistuva trendi. Pohjoismaisista vastaajista 40 prosentilla ei ole lähitulevaisuudessa suunnitelmia ottaa käyttöön keskitettyä laadunvarmistuskeskusta, kun taas noin neljännes organisaatioista aikoo siirtyä laadunvarmistuskeskukseen seuraavan kahden vuoden aikana. Kolmannes vastaajista aikoo käyttää tähän ulkopuolista kumppania. Koko kansainvälisestä otannasta 60 prosentilla on käynnissä laadunvarmistuskeskuksen suunnittelu tai toteutus. Vastaajista kuudella prosentilla on oma laadunvarmistuskeskuksensa käytössä. Määrä on kuitenkin puolet enemmän kuin edellisessä tutkimuksessa vuotta aiemmin.

”Organisaatiot täytyy löytää tasapaino rajallisten resurssien ja innovaatioiden välillä hakiessaan liiketoiminnalleen kasvua ja erottavaa kilpailuetua”, sanoo Matthew Morgan, Vice President, Hybrid IT and Cloud, Product Marketing, Software, HP. ”HP:n kanssa organisaatiot voivat päivittää ja optimoida testausresurssinsa ja -toimintonsa vähentääkseen kustannuksia, nopeuttaakseen markkinoilletuloaikaa ja parantaakseen palvelun laatua hyötyen samalla uusista toimitusmalleista, kuten mobiili, pilvipalvelut ja sosiaaliset teknologiat.”

Laatuselvitys on ladattavissa osoitteessa:

www.capgemini.com/insights-and-resources/by-publication/world-quality-report-2012–2013/

ˡAbout the World Quality Report 2012-2013

The World Quality Report 2012-2013 is the fourth in a series of annual surveys examining the state of application quality and testing practises across industries and geographies. Since 2009, the Capgemini Group and HP have published the annual report to provide insight into the latest trends in application quality, methodologies, tools, and processes. As in previous years, the report includes detailed profiles on the state of QA in a number of specific industries: Consumer Products, Retail, and Distribution; Energy and Utilities, Financial Services; High Tech; Public Sector; and Telecommunications, Media, and Entertainment. The report also examines IT trends and quality practices from a regional perspective across: North America including US and Canada; South America including Brazil; Western Europe including France; Germany and Switzerland; the Netherlands and Benelux; the UK and Ireland; the Nordics (Sweden, Finland, Denmark and Norway); Southern Europe; Eastern Europe; and Asia-Pacific including Australia and New Zealand; Singapore, China and Hong Kong.

The 2012-2013 World Quality Report is based on a total of 1,553 detailed telephone interviews undertaken with CIOs, CFOs, IT directors and managers and QA directors / executives and managers within private companies, government and public sector organizations, across 25 countries. This data was augmented by in-depth client interviews, and then analysis and commentary carried out by our own specialists. Unlike previous years this report focuses on what many would call the enterprise market only, namely organizations with 1,000 or more employees locally to their region. The key goal of this report is to examine the state of application quality and testing practices across different industries and geographies.

About Capgemini and Sogeti

The Capgemini Group is one of the world’s foremost providers of consulting, technology and outsourcing services, enabling its clients to transform and perform through the use of technologies. Present in 40 countries, the Capgemini Group reported 2011 global revenues of EUR 9.7 billion and employs over 120,000 people in 40 countries. Sogeti, its wholly-owned subsidiary, is a leading provider of local professional services, bringing together more than 20,000 professionals in 15 countries and is present in over 100 locations in Europe, the US and India.

Together, Capgemini and Sogeti have developed innovative, business-driven quality assurance (QA) and testing services, combining best-in-breed testing methodologies (TMap® and TPI®) and the global delivery model, Rightshore®, to help organizations achieve their testing and QA goals. Capgemini and Sogeti have created one of the largest dedicated testing practices in the world, with over 9,500 test professionals and a further 14,500 application specialists, notably through a common center of excellence with testing specialists developed in India.

For more information, please visit: www.capgemini.com/testingwww.sogeti.com/testing

Rightshore® is a registered trademark belonging to Capgemini.

TMap®, TMap NEXT®, TPI® and TPI NEXT® are registered trademarks of Sogeti.

Elisa tuo iPhone 5 -puhelimen myyntiin valtakunnallisesti kaikkiin Elisa Shopiteihin

Elisa tuo uuden iPhone 5 -puhelimen myyntiin Suomessa perjantaina 28. syyskuuta. 16 gigatavun muistilla varustettu iPhone 5 on saatavissa hintaan 689€ tai 19,10€/kk, 32 gigatavun malli hintaan 799€ tai 22,10€/kk ja 64 gigatavun malli hintaan 899€ tai 24,90€/kk. Lisäksi iPhone 4S on saatavissa tästä päivästä alkaen hintaan 589€ tai 16,30€/kk ja iPhone 4 hintaan 399€ tai 11€/kk. Kuukausierät on laskettu 36 kuukauden korottomalla ja kuluttomalla maksuajalla, ja asiakas voi valita myös halutessaan 12 tai 24 kuukauden maksuajan.

Applen iPhone 5 on ohuin ja kevyin koskaan valmistettu iPhone. Siinä on 4 tuuman Retina-näyttö, huippunopeat langattomat yhteydet, tehokas ja nopean suorituskyvyn A6-prosessori sekä pitkäkestoinen akku. Käyttöjärjestelmänä on edistyksellinen iOS6, joka sisältää yli 200 uutta ominaisuutta, muun muassa navigoinnin ja Applen uudet kartat sekä Facebook-integraation ja Passbookin.

– iPhone on vakiinnuttanut asemansa myydyimpien puhelintemme listalla. Uskomme vahvasti, että iPhone 5 vahvistaa entisestään iPhone-puhelinten asemaa valikoimassamme. Tarjoamamme mahdollisuus maksaa korottomasti ja kuluttomasti kuukausierissä ilman pakollista liittymäkytkyä antaa yhä useammille mahdollisuuden ostaa haluamansa puhelin, ja tämä maksamisen tapa onkin koko ajan yleistymässä, kertoo Elisan liittymäliiketoimintajohtaja Henri Korpi.

Lisätietoja:
www.elisa.fi/iphone5
www.apple.com/fi/iphone/

DNA aloittaa iPhone 5 -puhelimen myynnin 28. syyskuuta klo 00.01

DNA tuo iPhone 5 -puhelimen myyntiin Suomessa perjantaina 28. syyskuuta – Helsingissä myynti alkaa Espan puistossa heti vuorokauden vaihtuessa. iPhone 5 -puhelimen saa DNA:lta alkaen 19,30 ¤/kk, hinta koskee 16GB mallia 36 kuukauden luottosopimuksella. Kertamaksulla iPhone 5 (16GB) maksaa 698 ¤. Luottomaksulla puhelimen saa nollakorolla ilman SIM-lukkoa. iPhone 5 tulee myyntiin DNA Kauppoihin ja DNA Yritysmyyntiin sekä valikoiduille edustajille. Lisäksi DNA:lta on edelleen saatavissa myös iPhone 4S 16GB, jonka saa 36 kk luottosopimuksella hintaan 16,30 ¤/kk (kertamaksulla 589 ¤) ja iPhone 4, jonka hinta luottosopimuksella on 11 ¤/kk (kertamaksulla 398 ¤).

iPhone 5 on kaikkien aikojen ohuin ja kevyin iPhone. Täysin uutta designia edustavassa iPhone 5:ssä on upea 4 tuuman Retina-näyttö, Applen tehokas, suorituskyvyltään erittäin nopea A6-prosessori ja supernopea langaton teknologia – ja kaikki tämä jopa aiempaa pidemmällä akun kestolla. iPhone 5 on varustettu iOS 6 -käyttöjärjestelmällä, joka on maailman edistyksellisin mobiilikäyttöjärjestelmä ja tarjoaa yli 200 uutta ominaisuutta, kuten täysin uudistetun Maps-karttasovelluksen navigaatioineen, Facebook-integraation, Passbook-toiminnon sekä entistä useampia Siri-ominaisuuksia ja -kieliä.

“Olemme erittäin iloisia voidessamme tuoda tarjolle uuden edistyksellisen i Phone 5 -puhelimen. Helppokäyttöinen ja kevyt iPhone 5 on varustettu ainutlaatuisilla ominaisuuksilla, jotka tukevat DNA:n kattavaa, Suomen nopeinta liikkuvaa laajakaistaa. Nyt kannattaakin hyödyntää edullista liittymäkampanjaamme, joka sisältää full rate -datan ilman datarajaa ja siten sopii loistavasti iPhone 5:n kaveriksi”, kertoo DNA:n puheliiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan.

DNA:n 3G-verkko tavoittaa yli 5 miljoonaa suomalaista, ja investoinnit 3G-verkon kapasiteettiin jatkuvat edelleen vahvana. DNA:n 3G-verkon keskinopeus todettiin korkeimmaksi Omnitele Oy:n huhtikuussa toteuttamassa tutkimuksessa, joka kattoi kolme suurinta operaattoria, viisitoista suurinta kaupunkia ja yli 2300 kilometriä ajomittauksia. DNA on tuonut myös 4G-nopeudet jo yli puolelle suomalaisista, ja kaikkiaan DNA:n 4G-nopeuksien piirissä on jo yli 200 paikkakuntaa. DNA:n 4G LTE -verkossa on jo satoja tukiasemia, ja se tavoittaa yli miljoona suomalaista. LTE-verkon väestökattavuus kaksinkertaistuu yli kahteen miljoonaan suomalaiseen tämän vuoden aikana.

DNA aloittaa iPhone 5 -puhelimen myynnin torstain ja perjantain välisenä yönä Helsingissä jo kello 00.01, Esplanadin puiston ja Ravintola Kappelin myyntipisteissä. Myynnin aloitusta edeltää Michael Monroen kaikille avoin keikka Espan lavalla torstai-iltana. DNA Kaupoissa puhelimen myynti alkaa perjantaina heti kauppojen avauduttua. Osa DNA Kaupoista avaa ovensa poikkeuksellisesti jo klo 7.00 tai 8.00.

  • perjantaina 28.9. klo 7.00 avautuvat DNA Kaupat: Helsinki Kamppi, Turku Eerikinkatu 13, Tampere Hämeenkatu 17, Oulu Arkistokatu 4, Oulu Torikatu 18.
  • perjantaina 28.9. klo 8.00 avautuvat DNA Kaupat: Jyväskylä Kauppakatu 28, Kuopio Aapeli.
  • Kaikkien DNA Kauppojen yhteystiedot ja aukioloajat: www.dna.fi/dnakauppa/myyntipisteet

Katso: www.dna.fi/iphone5
Lisää tietoa iPhone 5 -puhelimesta osoitteessa www.apple.com/iphone

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2011 oli 728 miljoonaa euroa ja liikevoitto 51 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

DNA Oy: Simplofon tekee kosketusnäyttöpuhelimen käytön helpoksi

Suomalaisen Simplofon Oy:n kehittämä helppo käyttöliittymä, Simplofon, on nyt myynnissä tästä viikosta lähtien DNA Kaupoissa kautta maan. Simplofon on saatavilla Samsungin älypuhelimiin, joissa on Android versio 2.2, 2.3.x ja 4.0.x.

Simplofon on luotu ihmisille, jotka haluavat ostaa tyylikkään ja monipuolisen älypuhelimen ja arvostavat puhelimen käytön helppoutta. Simplofon alentaa kynnystä siirtyä perinteisestä näppäinpuhelimesta kosketusnäyttöpuhelimeen ja mahdollistaa siten älypuhelimen toimintojen hyödyntämisen uusille käyttäjäryhmille. Suoritetut käyttäjätestaukset vahvistivat sovelluksen helppokäyttöisyyden.

.

Simplofon tarjoaa puhelimen keskeisimmät toiminnot nopeasti ja helposti. Perusnäytöllä on puhelinluettelo, josta voi helposti soittaa tai lähettää viestejä. Toiselta sivulta voi lukea Ylen uutiset ja sään sekä käyttää Simplofonin perustoimintoja. Käyttäjä voi lisätä valikkoon perustoimintojen jälkeen omat suosikkitoiminnot, esimerkiksi kalenterin. Androidin muut toiminnot säilyvät puhelimessa taustalla ja ovat tarvittaessa käytettävissä normaaliin tapaan.

“Monet kuluttajat ovat kokeneet nykyisten älypuhelinten käytön liian hankalaksi ja ovat sen vuoksi joutuneet tyytymään vaatimattomiin peruspuhelimiin. Simplofon-sovelluksen avulla kaikista älypuhelimista tulee oivallisia vaihtoehtoja helppoutta arvostaville kohderyhmille kuten vaikkapa senioreille tai pienille lapsille. Tällaista palvelua on kysytty paljon ja olemmekin erittäin iloisia voidessamme palvella nyt entistä paremmin asiakkaita tarjoamalla laajan valikoiman päätelaitteita todella helpolla käyttöliittymällä varustettuna”, kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.

Simplofon julkaistiin yhteistyössä DNA:n kanssa heinäkuussa ja sovellus on ollut saatavissa Oulun alueen DNA Kaupoissa. Nyt myynti laajenee kaikkiin Suomen DNA Kauppoihin. Simplofon -sovellus ladataan muistikortilta Samsung Android -puhelimeen DNA kaupassa ja sen hinta on 29,95 euroa.

“Olemme iloisia yhteistyöstä DNA:n kanssa, sillä tuotteen saaminen myyntiin kaikissa DNA Kaupoissa tuo sen kattavasti kohderyhmänsä ulottuville. Olemme saaneet DNA:lta myös varteenotettavia ideoita tuotekehitykseen. Yhdessä helpotamme arkipäiväistä kännykän käyttöä”, kertoo Simplofonin myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Pirkko Taskinen.

Simplofon – silta älypuhelimen käyttöön:

  • Toiminnot kotisivulla: Soita, Lähetä viesti
  • Muut toiminnot: Puhelutiedot, Hiljennä, Asetukset, Uutiset, Sää, Valokuvat, Herätys, Kamera, Laskin sekä käyttäjän omat suosikkitoiminnot.
  • Tuetut laitteet: Samsungin älypuhelimet, joissa on Android-käyttöjärjestelmän versio 2.2, 2.3.x ja 4.0.x
  • Ladataan asiakkaan puhelimeen käyttövalmiiksi DNA Kaupassa
  • Hinta DNA Kaupassa: 29,95 ¤ (kertamaksu)

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2011 oli 728 miljoonaa euroa ja liikevoitto 51 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi .

Simplofon Oy on suomalainen Oulussa toimiva start-up-yritys, joka kehittää helppokäyttöisiä sovelluksia mobiililaitteisiin. Simplofon on yrityksen ensimmäinen tuote Suomen markkinoille. Lisätietoa osoitteessa www.simplofon.com

 

Garmin päivittää iPhone -navigointisovelluksensa joukkoliikennetoiminnoilla ja Apple Maps -integraatiolla

Juuri sopivasti iOS 6 -käyttöjärjestelmän julkaisuun, Garmin julkaisi päivityksiä tarjoamiinsa iPhone-navigointisovelluksiin [1]. Päivityksen myötä sovelluksiin lisättiin julkisen liikenteen toiminnallisuudet, Apple Maps -integraatio sekä tuki uuden iPhone 5:n neljän tuuman näytölle.

“Näillä päivityksillä voimme palvella Apple Mapsin jatkeena ja tarjota iPhonen käyttäjille entistä kehittyneempiä navigointimahdollisuuksia”, kertoi Garmin Wuerzburg GmbH:n matkapuhelintoiminnasta vastaava johtaja Jörn Watzke. “Tähän sisältyy uusi joukkoliikennetoiminto sekä muita erikoisominaisuuksia, joita ei ole ilmaisissa navigointiohjelmissa.”

Garmin-sovellusten käyttäjät voivat yksinkertaisesti valita minkä tahansa kohteen Apple Mapsista, jolloin heille tarjotaan mahdollisuus navigoida sinne käyttäen joko StreetPilot Onboard- tai NAVIGON-sovellustaan [2]. Garmin iPhone -sovellusten erikoisominaisuuksiin kuuluu puhelimen muistiin ladatut kartat, mikä mahdollistaa navigoinnin ilman datasiirtoa tai kuuluvuusalueen ulkopuolella. Muita ominaisuuksia ovat muun muassa kattava kaista-avustin, nopeusrajoitus- ja tutkavaroittimet, poistumisopastukset, pysäköintitiedot, matkasuunnittelija sekä monireittinäkymä.

Garmin StreetPilot Onboard– sekä NAVIGON-sovellukset hyödyntävät nyt täysin iPhone 5:n neljän tuuman näyttöä, mikä helpottaa yksityiskohtien kuten nopeusrajoitusten ja kiinnostavien kohteiden näkemistä. Tämä on erityisen kätevää jaetun ruudun tilassa, kun halutaan tarkastella sekä kaista-avustinta että karttaa samaan aikaan.

Uudet jalankulku- sekä joukkoliikenneominaisuudet

Urban Guidance -toiminnon avulla käyttäjät voivat yhdistää julkisen liikenteen reitteihinsä. Uusi toiminto huomioi junat, raitiovaunut, linja-autot sekä vesitaksit laskiessaan reittiä jalankulkijalle. Sovellus näyttää käyttäjälle kävelyreitin oikealle pysäkille, jolta nousta kulkuvälineen kyytiin sekä neuvoo missä jäädä pois. Uusi Loppusuora-ominaisuus vuorostaan tallentaa automaattisesti käyttäjän auton sijainnin, jatkaessa matkaa jalan. Tämä helpottaa paluuta autolle. Garmin StreetPilot Onboard -sovellus iPhonelle sisältää nyt myös uusia lähiympäristön esittämiseen liittyviä graafisia toimintoja kuten Google Street View -katunäkymä sekä Panorama View 3D (ostettavina lisäsovelluksina).[3]

Hinnat:

Garmin StreetPilot- sekä NAVIGON -sovellukset ovat saatavilla yli 20 % alennettuun hintaan 3.10.2012 saakka. Lisätoiminto Urban Guidance on vastaavasti saatavilla 40 % alennettuun hintaan.

NAVIGON Nordics 54,99 € (norm. 69,99 €)
NAVIGON Europe: 69,99 € (norm. 89,99 €)
Garmin Street Pilot Länsi-Eurooppa:64,99 € (norm. 79,99 €)
Lisäsovellus Urban Guidance Eurooppa: 2,99 € (norm. 4,99 €)

[1] Uudet ominaisuudet ovat saatavilla Garmin StreetPilot Onboard- sekä NAVIGON -sovelluksille.

[2] Garmin StreetPilot Onboard- tai NAVIGON -sovellusten on oltava asennettuina käyttäjän iPhone-puhelimeen, jotta niitä voi käyttää navigoinnissa.
[3] Lue lisää toiminnallisuuksista täältä.

Garmin lyhyesti
Garmin on maailman johtava satelliittinavigointilaitteiden valmistaja. Konserni on vuodesta 1989 lähtien suunnitellut, valmistanut, markkinoinut ja myynyt navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmat on varustettu GPS-teknologialla. Garmin-tuotteita käytetään autoilu-, ulkoilu-, veneily-, ilmailu-, mobiili-, OEM- ja langattomissa sovelluksissa. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitsevat Yhdysvalloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Lisätietoa saat Garminin virtuaalisesta lehdistöhuoneesta www.garmin.com/pressroom tai mediasuhteiden osastolta, puh. +1-913-397-8200. Garmin ja dēzl ovat Garmin Ltd.:n tai sen tytäryhtiöiden rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Doro PhoneEasy 520X – matkapuhelin, joka kestää kovaakin menoa

Doro PhoneEasy® 520X on kestävä ja helppokäyttöinen kamerapuhelin aktiiviselle käyttäjälle. Se on ensimmäinen puhelin Doron uudella, nykyaikaisella design-ilmeellä – ja kuten tavallista, se on kehitetty yhteistyössä ruotsalaisen Ergonomidesignin kanssa.

Puhelin, joka kestää vähän kovempaakin käsittelyä – tämä oli ensimmäisenä luettelossa, kun Doro kysyi yli 1000 käyttäjältä, mitkä ominaisuudet ovat tärkeitä matkapuhelimessa*. Nyt Doro esittelee PhoneEasy® 520X:n, jonka vankka mutta tyylikäs rakenne kestää pudotuksen kahden metrin korkeudelta kovalle lattialle.

– Tiedämme, että monet seniorit pelkäävät pudottavansa puhelimensa. Samanaikaisesti monet viettävät aktiivista elämää, jolloin heillä on puhelin mukana ulkona luonnon helmassa. Halusimme kehittää puhelimen, joka kestää myös rankkoja olosuhteita ja Doro PhoneEasy® 520X on todella kestävä kamerapuhelin, sanoo Camilla Nilsson, Doron markkinointipäällikkö.

Doro PhoneEasy® 520X on ensimmäinen Doron uuden design-periaatteen mukainen puhelin – se on kehitetty yhdessä ruotsalaisen muotoiluyrityksen Ergonomidesignin kanssa. Puhelin on muotoilultaan pyöristetty ja reunuksissa metallinen viimeistely. Saatavana on kolme väriyhdistelmää. Suurikokoinen ja selkeä näyttö, hyvä ote kädessä ja kevytkäyttöiset näppäimet – nämä ovat muotoiluelementtejä, jotka on helppo tunnistaa.

Puhelin sisältää kaikki Doron vakio-ominaisuudet, kuten erityisen voimakas ja selkeä ääni, säädettävä tekstikoko, pikavalintamuisti, turvanäppäin ja tekstiviesti-näppäin. Puhelimessa on lisäksi tehokas taskulamppu, joka syttyy omasta näppäimestään. Muistutustoimintoa on kehitetty ja lisätty. Helppokäyttöisellä 3MP:n kameralla saat selviä ja teräviä kuvia, jotka voit lähettää ystävillesi MMS-viestinä.

Doro PhoneEasy ®520X tulee myyntiin lokakuussa 2012. Puhelin on saatavana seuraavina väriyhdistelminä: musta/hopea, mokka/hopea ja valkoinen/hopea. Suositushinta on noin 180 euroa.
*Tutkimuksen suoritti Ipsos Doron toimeksiannosta joulukuussa 2011 Ruotsissa, Iso-Britanniassa, Ranskassa ja Saksassa.

Tuotetiedot
Doro PhoneEasy® 520X
– 3MP kamera salamalla ja zoomilla
– 3G
– Erityisen voimakas ja selkeä ääni
– Suuri näyttö, jossa säädettävä tekstikoko
– Pikavalintanäppäimet ja tekstiviesti-näppäin
– Taskulamppu – omalla käyttönäppäimellä
– FM-radio
– Kalenteri päivittäisellä muistutustoiminnolla
– Turvallisuustoiminnot, kuten turvanäppäin
– Mukana lataava pöytäteline
– Pitkäkestoinen akku (2 viikon valmiusaika)
– Yhteensopiva Bluetooth-headsetin ja kuulokojeen kanssa

Atea yhteistyöhön Good Technology kanssa: parempaa tietoturvaa mobiililaitteiden datalle

Lehdistötiedote 25.9.2012

Atea Finland Oy on aloittanut yhteistyön tietoturvayhtiö Good Technologyn kanssa. Atea on kehittänyt One Infra -konseptin, jonka avulla se toteuttaa asiakkailleen ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumattoman työnteon mahdollistavia it-ympäristöjä. One Infra -konseptia tukevat Goodin mobiililaitteiden tietoturvaratkaisut suojaavat yrityksen tietoja erityisesti, kun työhön käytettäviä mobiililaitteita on monta ja työntekijä käyttää niitä muuhunkin kuin työasioiden hoitoon.

”Ihmiset haluavat nyt käyttää työhön samoja laitteita, joita he käyttävät myös vapaa-ajallaan. It-osastoilla on paineita laajentaa päätelaitevalikoimaa ja toisaalta ratkaista, miten työ- ja viihdekäytön sekoittuminen yhteen ja samaan laitteeseen mahdollistetaan tietoturvallisesti. Goodin mobiililaitteiden tietoturvaratkaisut vastaavat tähän tarpeeseen erinomaisesti ja olemmekin erittäin innoissamme yhteistyön alkamisesta”, Atean tarjoomasta vastaava johtaja Pasi Sairanen sanoo.

”Odotuksemme Suomen markkinoiden suhteen ovat korkealla. Suomalaisten yritysten it-ympäristöt ovat edistyksellisiä ja erityisen pitkällä Suomessa ollaan tietoturva-asioissa”, Good Technologyn Pohjoismaista vastaava johtaja Svante Hagblom sanoo.

Hagblomin mukaan tietoturva-asiat on nyt mietittävä uudelleen, sillä työntekijöiden omat laitteet tulevat työpaikoille ja niiden käyttö tulee mahdollistaa tietoturvallisesti. Omien laitteiden tietoturvakriteerien täyttyminen on erityisen tärkeää aloilla, joissa esimerkiksi yksityisyyden suojaan liittyvä lainsäädäntö asettaa korkeat vaatimukset tietoturvalle. Goodin asiakkaisiin lukeutuu muiden muassa Yhdysvaltain ja EMEA-alueen suurimpia pankkeja sekä terveydenhuoltoalan yhtiöitä, vähittäiskaupan jättejä ja teollisuusyrityksiä.

Käytännössä järjestelmän piiriin haluttaviin mobiililaitteisiin asennetaan Good Technologyn sovellus, jonka avulla pystytään hallitsemaan sitä, miten yrityksen tietoja näissä laitteissa käsitellään. Työsähköpostin liitetiedostojen siirtoa ja tallentamista voidaan esimerkiksi rajoittaa. Jos yrityksen tiedot halutaan poistaa laitteesta esimerkiksi työsuhteen päättymisen vuoksi, laite voidaan tyhjentää niin, että vain yrityksen tiedot poistetaan ja työntekijän henkilökohtaiset tiedot jäävät ennalleen.

Goodin sovelluksella on tuki iOS-, Android- ja Windows- tablet-koneiden ja älypuhelinten käyttöjärjestelmiin.

”Perinteisesti eri päätelaitteiden tietoturvassa on keskitytty itse laitteen etähallintaan. Laitetta arvokkaampaa yritykselle on kuitenkin sen sisältämä yrityksen tieto. Kun keskitytään huolehtimaan tästä tiedosta, työkäyttöön pystytään tarjoamaan entistä laajempi laitevalikoima ja sallimaan työntekijöiden omien laitteiden käyttö tietoturvan vaarantumatta”, Pasi Sairanen sanoo.

Atea

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian maiden johtava it-infrastruktuuriratkaisujen, -tuotteiden ja palveluiden kokonaistoimittaja. Suomessa Atealla on maanlaajuinen myynti- ja palveluorganisaatio, johon kuuluu noin 400 työntekijää. Atea-konserni on listattu Oslon pörssissä, ja sen liikevaihto on runsaat 2,5 miljardia euroa. Konsernilla on noin 6 000 työntekijää ja 79 toimipistettä.

www.atea.fi

Mobiilialalle oma lehti

MobiiliSuomi kasvattaa Suomen aikakauslehtimarkkinoita julkaisemalla mobiilimaailmaan keskittyvän lehden.

Kuukausittain ilmestyvä Mobiili käsittelee mobiilimaailmaa sekä sitä ympäröivää teknologian ja mobiilialan toimijoita, kuten laitevalmistajia, sovellusten ja mobiilipalvelujen kehittäjiä ja operaattoreita. Lehti seuraa alan trendejä ja antaa lukijoille vinkkejä ja tukea tuotteiden hankinnoissa.

Lehteä julkaisee lisenssillä MobiiliSuomi, jonka pääomistaja ja toimitusjohtaja on Kenneth Jönsson. Hän on toiminut aiemmin lähes kolme vuosikymmentä Nokia Mobile Phonesin eri johtotehtävissä. Jönsson vastasi viennistä usealla mantereella ja muun muassa Unkarin, Portugalin, IVY-maiden ja Skandinavian markkinoiden kehittämisestä.

Julkaisun runkona on Ruotsissa vuodesta 1995 julkaistu Mobil-lehti, minkä lisäksi lehti käyttää aineistoa samaisen kustantajan Media Providerin Allt om Android- ja Allt om iPhone -lehdistä. Jönssonin mukaan lehti pyrkii alusta alkaen tuottamaan myös mahdollisimman paljon omaa, paikallista sisältöä.

Ensimmäinen Mobiili-lehti ilmestyi 5. syyskuuta ja samaan aikaan avautui mobiili.fi-verkkosivusto. Lehden päätoimittajana toimii Esa Haltia ja toimitussihteerinä Kari Sammo, joilla molemmilla on kokemusta sekä julkaisutoiminnasta, toimitus- ja tiedotustyöstä että graafisesta suunnittelusta.
Mobiilin Facebook sivulle pääset tästä

Lehti suunnittelee myös tablettiversiota.

LG Optimus G – Maailmanluokan tekniikka ja uuden ajatusmallin käyttöliittymä

Pian se on täällä – LG:n uusi lippulaivapuhelin Optimus G. LG:n asiantuntijatahot ovat tehneet saumatonta yhteistyötä luodessaan parhaalla mahdollisella suorituskyvyllä, näytöllä, muotoilulla, akkukestolla ja käyttäjäkokemuksella varustetun LTE-älypuhelimen.

Helsinki, 20. syyskuuta, 2012 – LG esittelee Optimus G:n, markkinoiden ensimmäisen neliydin-älypuhelimen LTE-tuella. Optimus G:ssä on Snapdragon S4 Pro -neliydinprosessori, markkinoiden johtavaa näyttötekniikkaa ja entistä parempi akku. Näihin ominaisuuksiin LG lisää elegantin muotoilun sekä intuitiivisen, helppokäyttöisen käyttöliittymän. Optimus G:n tarjoamalla käyttäjäkokemuksella ei ole kilpailijaa älypuhelinmarkkinoilla.

– Sanaa uraauurtava ei voi usein käyttää kuvaamaan nykyisiä älypuhelimia. Optimus G on kuitenkin uraauurtava tuote. Useat LG Groupin sisaryhtiöt ovat olleet mukana puhelimen kehitystyössä. Pystymme näin tarjoamaan kuluttajille parhaan näyttöteknologian, akkukeston ja muotoilun, kertoo Kristoffer EjebroLG:n Mobile Communications -yksikön tuoteasiantuntija.

– Paljon puhutaan myös UX:n (User Experiencen) eli käyttäjäkokemuksen tärkeydestä. Tähän olemme panostaneet vahvasti Optimus G:n kehitystyössä. Käyttäjälle esitellään uuden ajatusmallin käyttöjärjestelmä ja älykkäitä toimintoja, jotka optimoivat ja helpottavat arkea, sanoo Ejebro.

Tekniikkaa alan johtavilta yrityksiltä
Optimus G on markkinoiden ensimmäinen neliytiminen LTE-älypuhelin 4G-tuella. Puhelin on lyömättömän suorituskykyinen Qualcommin neliytimisen Snapdragon S4 Pro -prosessorin ja Adreno 320 -grafiikkaprosessorin ansiosta. LG Innotekin ja LG Displayn Zerogap Touch ja True HD IPS+ Display -näyttöteknologioiden ansiosta näytöstä on saatu 27 prosenttia aiempaa ohuempi. LG Optimus G tarjoaa tähän asti tarkimman ja terävimmän katselukokemuksen. Lisäksi entistä paremman akun elinkaari on jopa 800 latauskertaa pidempi.

Tehokas cross-tasking
LG lanseeraa käsitteen ”cross-tasking”. Kun multi-tasking tarkoittaa, että usea sovellus on käynnissä samaan aikaan, cross-tasking puolestaan tarkoittaa, että käyttäjä voi samanaikaisesti sekä käyttää useaa eri sovellusta että suorittaa ruudulla useita eri sovelluksien toimintoja. Uuden ajatusmallin sovelluksia ovat muun muassa:

  • QSlide: Todellinen cross-tasking -toiminto mahdollistaa usean sovelluksen samanaikaisen käytön läpinäkyvien kerrosten avulla. Käyttäjä voi esimerkiksi lähettää tekstiviestin samalla, kun katselee videota tai tarkistaa sähköpostit tutkiessaan karttaa.
  • Live Zooming: Toiminnon avulla käyttäjä voi zoomata videokuvaan, esimerkiksi tarkentaa videolla vilahtavaan tiekylttiin kesken videon katselun.
  • Dual Screen-Dual Play: Toiminto mahdollistaa eri sisältöjen esittämisen peilaamalla, esimerkiksi puhelimen ja television ruuduilla. Esimerkiksi televisiossa voidaan näyttää presentaatiota samalla kun puhelimen ruudulla näkyvät muistiinpanot.
  • Icon Personalizer: Toiminnon avulla aloitusnäytön kuvakkeita voidaan personoida. Kuvakkeiden kokoa voidaan muokata ja eniten käytetyt sovellukset saada erottumaan näytöltä kuvien avulla.

Optimus G:n kameratoiminnot ikuistavat elämän erityiset hetket. Kamera on varustettu sulkimella, joka vakauttaa epävakaan kameran tai kohteen liikkeen ja säätää suljinajan optimaaliseksi. ”Cheese shutter” -ääniaktivointitoiminnon avulla kuvan voi ottaa sanomalla ”cheese” tai korealaisittain ”kimchi”. Kamera optimoi lisäksi valaistusolosuhteita aktivoituen hämärässä minimoimaan kuvien kohinaa.

Ajaton muotoilu
Optimus G perustuu LG:n design-DNA:lle ja on näin yhdistelmä innovatiivista teknologiaa ja tyylipuhdasta muotoilua. LG on kehittänyt ja patentoinut LG Crystal Reflection -muotoilukonseptin, joka koristaa uutuuspuhelimen takakuorta. Tausta on tehty aidosta lasista ylellisen tunnun aikaansaamiseksi. Pinnassa näkyy erilaisia kuvioita riippuen valon heijastuskulmasta, mikä saa aikaan puhelimen kolmiulotteisen, timanttimaisen ulkonäön.

Hinta ja saatavuus
LG Optimus G lanseerataan Koreassa syyskuussa 2012 ja Japanissa sekä muilla valikoiduilla markkinoilla lokakuussa. Euroopassa puhelin on saatavilla vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä. Paikalliset hinnat julkaistaan lähempänä lanseerausajankohtaa.

Lisätietoja
Lisätietoja Optimus G:stä saatavilla saatavilla globaalissa tiedotteessa jaLG:n virallisella YouTube-kanavalla, jossa Optimus G:n innovointiin osallistuneet yritykset, kuten Qualcomm, LG Display, LG Chem och LG´ Electronics, kertovat akun, näytön ja muotoilun kehitystyöstä.

Tekniset tiedot*

  • Piirisarja: 1.5GHz Krait CPU Qualcomm Snapdragon™ S4 Pro processor Quad-Core ja LTE
  • Käyttöjärjestelmä: Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • Verkko: 2G / 3G / LTE
  • Näyttö: 4.7” WXGA True HD IPS Plus (1280 x 768 pixels) / 15:9 suhde
  • Muisti: 32 GB
  • RAM: 2GB DDR
  • Kamera: 8 tai 13.0 MP (alueesta riippuen)
  • Akku (mAh): 2,100 (570Wh/L) / puheaika: 15 tuntia / valmiusaika: 335 tuntia
  • Koko: 131.9 x 68.9 x 8.45 mm
  • Paino: 145g
  • Kytkennät: Bluetooth 4.0, Wi-Fi, USB 2.0 HS, A-GPS, MHL ja DLNA, NFC

*Lisää teknisiä tietoja Euroopan Optimus G:stä tullaan julkaisemaan lähempänä lanseerausajankohtaa.

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com/

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.